Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

SYLTANS STORA SON SVIRAR STUDENTEN!

Av Synöve alias Syltan - 3 juni 2009 22:12

Ja, imorgon är det dags!

Sonen tar studenten, efter tre års hårt slit.

Jag har skrivit på kortet såsom så:

Bra jobbat, bra kämpat! Nu är det "bara" lumpen kvar...

Resten är en dans på rosor. Det gäller att se upp för alla taggar!"


Haha, det kunde ni inte ana, att jag var en dj-a poet också!

*Bugar och tar emot alla applåder*

(Visst är jag pinsam, så totalt utan självinsikt, självkritik men full av självgodhet. Var ska det sluta? Svenska Akademin, säkert!)


Jag har gjort ett studenplakat. Nåja, knåpat ihop ett köpt halvfabrikat.

Slagit in presenter, fört över pengar och skrivit kortet.

Jag har en fin klänning att ta på mig.

Långkalsonger, sydväst och sjöstövlar till ljumskarna.

Golfparaply med extra diameter.

Hottat upp vindrutetorkaren så att den går superdupersnabbt.

Metmask och spö, ifall vi sköljs upp på en öde ö.

En lånebil med coola racing-dekaler och sportsäte. (får precis plats med fetarslet mitt...)

En bra bok. (i väntan på flak-körningen avslutas)

Det blir säkert en toppendag!

Vi föräldrar och Polisen tackar vädergudarna.

Amen!


 

En bild på den yngre sonen, som har ett gäng år kvar till sin student!

Öppna korpgluggarna så ser ni slyngeln i fönstrets spegling. Sådärja!

Den översta bilden är tagen uti Roslagens famn!

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

4 juni 2009 22:53

Jag tycker du ska skriva en poetisk bok, lovar att köpa de första 20 000 exen!

Stor kille du har, student. Gratta från mig också!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Jag idag

Jag idag

5 juni 2009 20:09

Du verkar ha läget under kontroll. Metspö, golfparaply, bok och långkalsonger. Det enda som kanske saknas är bacon. Man kan aldrig ha med sig för mycket bacon i en ev. nödsituation. Det är min teori.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

 
Sussie

Sussie

6 juni 2009 12:39

Så bra skrivet!
Min äldsta tog oxå studenten igår :)
Det var ju perfekt väder igår men det hade nog kunnat regna lite mer ;) Men nu får gärna solen komma fram och tina upp oss lite :)

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan svarar:

8 juni 2009 18:44

Sussie: Tack! :-) Ja, hahaa, det blev lagom med regn, annars hade vi aldrig fått med grabben hem i tid, där sällskapet satt och vänta på den nybakade.
Jag idag:ska baconet vara rått eller knaperstekt?
Ann-Louise: Du tänker alltså köpa de första 20000 exen - bara så att du kan bränna upp dem!!! Fyyy dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards