Direktlänk till inlägg 23 april 2009

MERA MULLIGA LOPPISLUMP!

Av Synöve alias Syltan - 23 april 2009 16:49



Detta föreställer gårdagens middag! Efter att vi hade ätit lite granna, så gick resten rätt ner i soptunnan. Den här gången hade jag klantat till det ordentligt, när jag skulle göra potatismos. Vill ni ha receptet?

Här kommer den, vare sig ni vill eller inte:

Koka upp skalad potatis. Häll av vattnet. Låt kallna lite för länge.

Börja mosa. (Här får ni ta i ordentligt med mospressaren!)

Häll i lite kall mjölk, kämpa på med pressaren. Ta fram det tunga artilleriet -

mixerstaven! Häll i mera kall mjölk och mixa. Här någonstans är det bara att ge upp. Det blir inget annat än det berömda tapetklistret som min mor har varnat mig för... Smakar ok, men ganska svårt att svälja, sa flickan!

Men visst, jag är ju ganska gammal och har bott hemifrån himla länge, så att detta hände för första gången i går är ju inget att gråta över, eller hur!

Idag blir det kyckling!


 

Lite mer loppisfynd från helgen. En härlig 70-tals ask från"Erik Kold Plast" Danmark. Den ser inte ut att vara använd ens...

15 loppor. (Mofs - tänk inte ens tanken!!!)

 

En jättefin skål "made in Germany". Betyder väl att den är tillverkad före Muren, kanske 50-talet. Helt felfri, men ska säljas vidare. Inköpspriset var 20 riksdaler. (sorry den suddiga bilden....)

 

Denna lilla söta kisse har varit halshuggen en gång i tiden och har nu en ful lagning. Men en liten rosett kan dölja det. 50-eller-60talet, vet ej så noga.

Den sitter nu i mitt kök i alla fall, och verkar trivas bra i ena hörnet.

 

 Denna skönhet är inte vilken skönhet som helst, Nej Nej!

Ni kanske bara ser en "vanlig rostfri bytta", men ni skulle känna tyngden av den när ni håller den i handen. Vilket blir lite svårt, jag vet, eftersom den finns hemma hos mig. Tillverkaren är i alla fall "Gense" och ni som hänger med, vet att det är ett fint märke med dignitet. Den har säkert varit i en personalmatsal i Konsums regi. Inte lika fint som NK, but anyway...

Priset var rena Konsumpriset; 15 kringlor.

 

Denna fina kanna, inköpt för två veckor sedan, slogs de andra kunderna om. Men då var den redan min! Inköpt för en tjuga! Tången köpte jag i helgen för 15 bullar. Den blir fin på nästa tårtkalas. (Köpte en annan tårtspade via Tradera i vintras och så fort jag packade upp den, så gick den av mitt på handtaget. Dj-t snopet...)

 

Dessa coola koppar fick min man av mig i julklapp! Aktiebolaget Stockholmshem 1978 står det tryckt under. Gustavsberg är tillverkaren.

 Priset kan jag inte säga, eftersom det var en julklapp, ni hajar va...

Med dessa koppar vill man starta café! Bedårande, eller hur!

Uppsala-Ekeby Karlskrona står det i botten och ser ut att vara just cafékoppar från 40-talet.



Har ni inte deklarerat ännu? Va? Skärp er?

(kan kosta på mig att vara lite mallig!)


Annars då?

Går bilen bra?





 
 
H C Barregren

H C Barregren

25 april 2009 11:00

Åhå, det är dettaq du menar med bajs... eller var det najs :-)

http://blogg.bums.nu

 
Ingen bild

Syltan

26 april 2009 08:00

najs bajs kanske... ;-O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards