Direktlänk till inlägg 7 april 2009

JESUS ÄLSKAR ALLA PÅSKLILJOR! "LÅT DE KOMMA TILL MIG"

Av Synöve alias Syltan - 7 april 2009 16:59

Lite rörig bild, men om du tittat riktigt noga, så ser du nog påskriset som är pyntat med gula och lila fjädrar samt härliga gamla plastägg.

(Inköpta för en spottstyver för två år sedan.)

Närbilder kommer i ett senare inlägg. (Inte på spottstyvern, dummer!)

WOW - vilken cliffhanger jag bjuder på tamigtusan!!




 Min sekelgamla rostiga underbara papperskorg!

 Tänkte klä in den med mossa och plantera någon slingerväxt.

Det blir väl tjusigt, så säg!


 Typ samma bild, men ändå inte...


 Ännu en variant.


Har ni andra hunnit förbereda er för Jesus ankomst?

Alltså pyntat med ris (för att smiska Jesus på rumpan)

pyntat med fjädrar (för att sen killa honom under fötterna)

köpt mängder med ägg (så att han får lukta på "mockapockamökar")

köpt marsipankycklingar (så han får något gulligt att titta på)

slaktat lammet (så att Jesus får sig en rejäl middag)

fiskat laxen (så att det blir en schysst förrätt också)

Glöm för all del inte påskmusten. Jag har hört att Jesus är som tokig i denna dryck!

Fixat ett fint påskägg, för han kan behöva ett par rena kalsonger och nya strumpor. Det är för kallt att gå barfota  i sandaler ännu...

Tänk vad glad han ska bli när han öppnar påskägget!

Han är inte bara uppstånden, han får påskägg också!

Ps. tips för det bästa påskägget till Jesus;

lägg i Jonas Gardells nya bok "Om Jesus".

Garanterat en hit! Han kanske kan göra en recension också...




 
 
mockapocka

mockapocka

7 april 2009 23:06

Nä, jag har inte förberett för påsken. Det gör jag aldrig. Inte för att jag inte vill utan för att den alltid är här innan jag börjat tänka på den. Den kommer ju inte ens på samma datum år från år. Hur ska jag kunna hålla reda på när den är då? Men, men fick lite inspiration när jag läste ditt inlägg.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

7 april 2009 23:29

Och mer inspiration ska du få, Mockapocka!
Hur man gör kyckling av en socka!
Hur man får den att likna en docka!
Hur göra för att pyssel ej ska krocka
med annat man vill göra av tjocka
klumpar av sånt kon kallar mocka.
Slutar för guds skull, vill ej ha en smocka!

 
lastbilstanten

lastbilstanten

7 april 2009 23:33

..visst är det Ekeby-grejer du har i stringhyllan?? Tycker jag känner igen stuket på den vita vasen till höger... och den där "röda historien" (minns inte den korrekta benämningen så här i hastigheten) lite längre till vänster på samma hylla... Sånt gods bjuder dom som galningar på på tradera...

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan svarar

8 april 2009 13:26

Den vita vasen KAN vara en Ekeby, står dock inget i botten och den har en oläslig liten klisterlapp... Den röda vasen(minns inte heller just nu vad den heter...Röd safir kanske...)har tyvärr en ganska ful lagning så värdet är typ femton spänn.
Resten av hyllan innehåller diverse löst gods såsom Arabia, Flygfors, Gefle och
Lisa L. *imponerad av du såg något alls bakom allt ris*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards