Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

VÅREN VÄNTAR VÅR VOLVO

Av Synöve alias Syltan - 25 mars 2009 08:58




Detta är alltså en bil, tro´t eller ej!

Från den tiden bilar såg ut som bilar och

man kände igen de olika bilmärkena.

Från den tiden när man kunde sitta helt

okopplad, gungandes på framkanten av

baksätet och flåsa pappa i nacken när han körde.

Från den underbara tid, när syrran och jag låg

med ryggen på sätet, huvudet ner mot golvet

och vinkade med våra sommarsmutsiga fötter

till alla andra bilister.

Sådant ser man inte i dagens Sverige...

(kan man verkligen hoppas!)


Fast denna snygging till bil är lite äldre än

både syster och mig.

Det är en Volvo PV, år 50-51, alltså en väldigt

tidig modell.

Det är customiserad, custad, omgjord någon gång

på 60-70- talet.

Så det är därför den är så supercool!


Bilens framtida öde är oviss.

Just nu står den på en parkering i

byhåla. Den nya ägaren har i alla fall

räddat den från skroten!

Heder åt honom!


(Ifall ni undrar varför jag inte lagt in bilderna mellan texten istället, så är det nåt vajsing med just den funktionen helt plötsligt. Jag vet inte om det är min dator, eller själva Bloggagratis som har problem...)


 
 
MesserSchmitt

MesserSchmitt

25 mars 2009 09:10

Denna är ju ett objekt för "Pimp My Ride"!! Förstå va coolt att få den lite uppimpad med specialfack för dina specialskor osv osv...

http://www.sjuhundramiljoner.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

25 mars 2009 13:03

Ja, detta var bilder som sade mer än tusen ord:) Vilken charmig rackare:)

 
Ingen bild

Syltan

25 mars 2009 17:01

ja, bilen blir nog pimpad av den nuvarande ägaren, men han har god smak, så jag är inte orolig. Fast hade JAG ägt bilen, så hade jag bara pimpat den på insidan! :-)

 
Sofia

Sofia

25 mars 2009 18:31

vilka fina bilder!

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
teolinda

teolinda

31 mars 2009 17:07

Jag har sett förskräckliga resultat av pimpade bilar...

Respektera de gamla bilarna...jag säger bara det...

Vet du vad grejen på taket kallades för?

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan i egen hög person

1 april 2009 18:57

Teolinda: Taksökare...? Eller har du ett bättre förslag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards