Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

GIRIGBUKAR, ETT GISSEL, VÄRRE ÄN GRUS I DOJJAN.

Av Synöve alias Syltan - 5 mars 2009 10:32



Jag är ju en sån där person som, trots att jag bloggar själv, inte hänger med i den s.k bloggvärlden.

(Vilket solsystem tillhör den? Eller ligger den bredvid Pluto...)

Men ni som läser detta, kanske hänger med där och då undrar jag:

diskuteras det något om detta att löntagare inom Metall går ner i lön??

För det borde det verkligen göra! Och inte bara där, utan överallt, på alla arbetsplatser och kaffehus och i alla skolor.

För det är helt vansinnigt! Varför ska arbetarna få ännu mindre av sin redan pissiga lön?      (Ursäkta franskan, som farfar skulle ha sagt!)


Det är inte arbetarna som ska konjunkturanpassa sina löner, utan det är väl de som har de högre lönerna/bonusarna som ska se om sitt hus. Och då menar jag inte att de ska roffa åt sig ännu mer, utan de ska ödmjukt be om ursäkt för att de är så djävla giriga. Tittar de aldrig på teve, läser de inte tidningarna? Häromkvällen var det en pensionär som kom till tals, hon hade åttatusen kronor , efter skatt, att leva på.

Det är vad en sån där girig person gör av med på en kafferast kan jag tro.

Har de ingen verklighetsuppfattning? Har de ingen inlevelseförmåga?

Moral – någon??

Tydligen har en del (alla?) arbetare gått med på att sänka lönen, för annars kanske de förlorar sina arbeten istället... Snacka om utpressning!!!

Varför göra det till deras problem, när lösningen finns mycket närmare än vad cheferna gör sken av.

Sänk era egna löner/bonusar, ska det vara så svårt!?

Dela på bördorna, ni som har den riktiga förmågan! Visa riktig solidaritet! Det är inte bara ett ord för världens alla arbetare, utan för alla som bebor den här knäppa planeten, dock med betoning på  ”den som äger mest, ska ge mest!”

Nä, just det, då är det ingen kapitalism längre, tänkte inte på det...

Sorry, alla arbetare, ni får nog ge bort delar av er lön ändå. Och i sann solidarisk anda, så tycker jag att vi alla arbetare ska förena oss och ge bort delar av vår lön. Alla! Inga undantag! Helt frivilligt! Även du!

Och till arbetare räknas alla som tjänar mindre än 30.000 kr/mån.

Före skatt, gu´bevars!

Det vore väl en vacker handling, så här i kristider, så säg.

Lika vackert och fantastiskt som att Vickan och Danne ska gifta sig.

Låt oss fokusera på det kommande bröllopet, och lönesänkningen förstås, glöm inte den i din glädjefnatt över bröllopet, så ska du se att det känns bättre när vi alla tittar på ceremonin på våra teveapparater nästa sommar.

Men du – glöm inte att spara lite av er lilla lön, till era barns kommande bröllop, för det är inte alla förunnat att skita i sparandet och sedan skicka ett litet brev till regeringen för att tigga lite...

En del är så fräcka, eller hur!!


Annars då? Går bilen bra?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards