Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

KVARTETT I LUSTIFIKATIONER. ELLER VILL NÅGON STÄLLA EN DIAGNOS??

Av Synöve alias Syltan - 3 mars 2009 17:06


Lustighet 1.


Jag går till brevlådan och ska hämta post. Jag tar upp två tidningar och tre kuvert.

De tre vita kuverten är adresserade till mig. Jag hinner tänka en del på några sekunder.

Har jag fått kedjebrev? Har jag fått inbjudan till något? Tre vita kuvert på en och samma dag, det hör inte till vanligheterna nuförtiden, eller hur. Och inte fyller jag år heller...Konstigt, tänker jag och går in i köket för att genast sprätta upp dem.

När jag står där vid bordet, så trillar polletten ner. Inte en sekund för tidigt...

Jag har nämligen budat lite på Tradera och ”vunnit” tre stycken vykort förra veckan.

Att de tre skulle trilla ner i min brevlåda samma dag, var ju lite otippat. Det är klart att man reagerar med förvåning och i det närmaste bestörtning (med tanke på att det kunde vara kedjebrev!)


Lustighet 2.


Barnen sitter vid matbordet och käkar sin lunch. Jag känner mig lite törstig och öppnar kylskåpet och tar fram en Loka-flaska för att stilla min törst. Ställer den på bänken. Just då gnäller det ena barnet till, så jag går fram till brödbänken och ska ta fram mer bröd till lilla madame. (Så att hon tystnar, gnäll är ganska jobbigt, men det fattar ni ju!). Efter det går jag till kylskåpet och ska ta ut en Loka-flaska. Men det finns ingen! Hyllan är tom! Jag tittar i flera sekunder och tänker att

”har min man gömt flaskan? Varför? Det är ju inte Cola, så varför skulle han gömma den?”

Sen kastar jag ett öga på bänken. Där står en Loka-flaska! Men inte ens när jag ser den, så inser jag att det är jag själv som har ställt den där... Är det nån annan i huset? Har den stått där sen i morse, men att jag inte har sett den? Omöjligt! Vad blir då kvar? Just precis, jag själv har ställt den där!

Men när då? Jag försöker se för mitt inre hur jag har gjort det, men kan inte få fram en sådan bild i skallen. Känner att jag bara måste acceptera att jag har ställt den där och det bara för några sekunder sedan.





Lustighet 3.


Tittar mot köksbordet. Där sitter två stycken små barn med mat i hela ansiktet.

Vilka är dem? När kom de dit? Var det länge sedan? Är det någon som kommer och hämtar dem snart? Vad gör jag om de börjar grina? Eller bajsar på sig?

Sedan inser jag att de är mina! Ramlar ihop i en hög mitt på golvet och gråter!

Fast jag måste väl acceptera att de är mina...

Osökt kommer jag att tänka på Tradera...


Lustighet 4.


Men att blogga; det kommer jag alltid ihåg!


Tjillevippen!

 
 
H

H

4 mars 2009 10:02

Haha :-) Så är det ibland, känner igen mig..

http://salombo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards