Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

EN KULTURGÄRNING, EN KUL TUR OCH TUR VAR VÄL DET!

Av Synöve alias Syltan - 9 februari 2009 21:29


NU SKA JAG GÖRA ETT, FÖR MIG, OVANLIGT INLÄGG.

LUGN, BARA LUGN, JAG SKA INTE VISA BILDER PÅ MIG SJÄLV MED OLIKA KLÄDER, TYP "DAGENS OUTFIT". (HUR SEXIGT ÄR MÖRKBLÅ LÅNGKALSONGER OCH GRÖTKLETIG OCH URTVÄTTAD TOP??!)


JAG HADE ALLTSÅ EN SÅ KALLAD LEDIG DAG I FREDAGS.

MIN MAN VAR LEDIG OCH SKULLE PYSSLA OM TVILLINGARNA.

KLOCKAN ELVA PÅ F.M FOR JAG UT GENOM DÖRREN OCH TOG EN LITEN PROMENAD TILL TÅGET, FÖR ATT ÅKA IN TILL STADEN STOCKHOLM.

JAG ÅKTE VIDARE MED BUSS 47 FRÅN CENTRALEN TILL HÅLLPLATS GRÖNA LUND.  TYVÄRR HADE DE STÄNGT FÖR SÄSONGEN, SÅ DET VAR BARA ATT ÅKA HEM IGEN...

ÄSCH DÅ, JAG SKULLE JU KOLLA IN VÅRSALONGEN PÅ LILJEVALCHS KONSTHALL, SOM LIGGER ALLDELES BREDVID.

EFTERSOM DE INTE TOG KORT PÅ CAFÉT INNE PÅ SALONGEN OCH JAG SOM VANLIGT INTE HADE KONTANTER PÅ MIG, SÅ FICK JAG BÅDE GÅ HUNGRIG OCH MED YTTERKLÄDERNA PÅ MIG. (INGA MYNT TILL SKÅPEN, OM NI HAJAR.)

SÅ DET BLEV BARA EN RUNDA, TYVÄRR.  DET FANNS MYCKET ROLIGT ATT SE OCH MYCKET ... KONSTIGT!

INGEN FEL PÅ FOLKS FANTASI, DIREKT.

MEN VÅRSALONGEN HÅLLER PÅ TILL DEN 29 MARS, SÅ JAG FÅR VÄL HASTA TILLBAKA NÅN ANNAN DAG. 

NÅVÄL, JAG  GICK VIDARE I SNÖBLASKET. JAG GICK ÄNDA BORT TILL FIKET

"BLÅ PORTEN", CA 50 METER FRÅN KONSTHALLEN.

DÄR TOG DE EMOT KORT SOM BETALNINGSMEDEL, TACK OCH LOV.

(JA, JAG VET ATT JAG INTE HADE PLANERAT IN LUNCHEN SÅ BRA, MEN JAG KÄNDE MIG SOM EN KALV PÅ GRÖNBETE. FORT UT IVÄG!)


Café Blå Porten i vinterdress. Verkar underbart att sitta där en varm sommardag! Jag återkommer!

 Café Blå Porten. Hit återkommer jag gärna en varm sommardag! Verkar vara en svalkande plats, eller hur!


EFTER EN GANSKA TANIG FIKA (DET FANNS SÅ MYCKET ATT VÄLJA PÅ, SÅ JAG TOG EN HALVTORR KARDEMUMMAKAKA OCH EN KOPP THÉ, SUCK.)

 OCH EN LITEN LÄSSTUND, SÅ TOG JAG ÅTER BUSS 47 UT MOT WALDEMARSUDDE.

DET VAR EN PERFEKT DAG ATT FOTOGRAFERA PÅ! DIMMIGT OCH GRÅTT.

SÅ DET TOG SÄKERT EN HALVTIMME ATT GÅ DEN LILLA BITEN TILL NÄSTA MUSEUM.


DET VAR NÄST SISTA DAGEN FÖR VISNINGAR AV HELMER OSSLUNDS MAGNIFIKA MÅLNINGAR. TYVÄRR, TYVÄRR ÄR DET JU FOTOFÖRBUD INNE PÅ MUSEET, SÅ JAG KAN INTE VISA DEM FÖR ER...

TAVLORNA VAR SÅ VACKRA, SÅ JAG BLÄV NÄSTAN RÄLIGIÖS!

EFTER TITTEN, SÅ STRÖVADE JAG RUNT SJÄLVA OMRÅDET EN STUND OCH TOG ÄNNU MERA BILDER. DET ÄR DE BILDER PÅ BÅTARNA SOM JAG TIDIGARE HAR LAGT UT.

OCH JAG SKA LÄGGA UT FLERA, PÅ PIPPIFÅGLAR BLAND ANNAT.

EFTER DET GICK JAG "ÄNDA" BORT TILL CIRKUS, SOM LIGGER VID SKANSEN.

MEN SEDAN SA FÖTTERNA IFRÅN (STIG PÅ BUSSF-N, BRUDF-N, SA DEM!)

SAMMA GAMLA NUMMER PÅ BUSSEN (47) TOG MIG TILL CENTRALA HUVUDSTADEN.

 Sergels Torg, med Kulturhuset i bakgrunden. Taget från bussen...

(jag ville vara lite "wild and crazy!")


JAG KLEV AV PÅ VASAGATAN OCH GICK RAKA VÄGEN TILL HIMMELRIKET:

 The One and Only!  Vetekatten, Kungsgatan, Stockholm, Sweden!

GANSKA MYCKET FOLK, MEN JAG FICK ETT LITET PERFEKT BORD VID DEN ÖPPNA SPISEN. DEN ÄR VISSSERLIGEN INTE I BRUK, UTAN DET LIGGER EN LITEN SÖT KATT DÄR OCH SOVER PÅ EN KUDDE. DEN ÄR VISSERLIGEN INTE LEVANDE, UTAN DET ÄR EN PRYDNADSKATT. OCH DET ÄR JU PERFEKT, SÅ MAN FÅR HA SIN SEMLA IFRED...

 Just så; en spännande bok, en semla, en räkmacka och två koppar thé!


Serveringsluckan, där man får hämta sin beställda thé eller choklad eller annat special. Underbart gammaldags och hemtrevligt.


EFTER MIN VÄLBEHÖVLIGA PAUS, SÅ STOD JAG DÄR PÅ KUNGSGATAN OCH FUNDERADE: SKA JAG GÅ PÅ BIO?   SKA JAG ÅKA HEM?  SKA JAG SHOPPA?

SKA JAG GÅ IN IGEN OCH TA EN SEMLA TILL??!

SHOPPANDET VANN, TYVÄRR!

JAG GICK IN I EN (1) AFFÄR. DEN HETER "KRABAT" OCH DE HAR INTE DAMKLÄDER.  DE HAR SAKER, ROLIGA OCH FÄRGSTARKA SAKER.

 OCH DE HADE DENNA:

Heter man Syltan och har varit katt-tokig sen barnsben, ja då går det bara inte att motstå en rosa-glansig necessär med kissemissar på. Spelar ingen roll att jag redan har 2-3 fina necessärer. Jag kan ju alltid ha färgtuber i den, t ex. Jag kan tyvärr inte skriva ut vad den kostade, för min man läser den här bloggen...(pst, under 200 iaf.)


JA, SEN VAR DET BARA ATT ÅKA HEM TILL BYHÅLA IGEN.


SLUT PÅ RESE-REPORTAGET.

JAG VILL PASSA PÅ ATT TACKA "TROLLPACKAN" SOM GJORDE DET MÖJLIGT ATT LÄGGA IN BILDER PÅ DETTA SÄTT, MED TEXT IMELLAN. TACK!

(MEN DET VAR LITE PYSSLIGT...KAN BERO PÅ VÅR LITE SEGA DATOR...)


TJENIXEN!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards