Direktlänk till inlägg 14 december 2008

NU ÄR DET IALLAFALL PÅ TIDEN ATT SKRIVA!

Av Synöve alias Syltan - 14 december 2008 14:13


Jag har gått och sneglat på min Blogg i flera dagar nu, men det enda

jag har gjort vid datorna är beställa bilder och böcker till julklappar.

(Nej inte bilderböcker. Foton menar jag och böcker som man läser.)

Alltid sjysst att ge bort en bra bok till någon som gillar att läsa.

Ibland försöker jag ge bort en bok till någon som inte läser. Det kan vara dumt att kasta bort pengar på en hyllvärmare. Men man vill ju så gärna att flera ska läsa den där bra-iga boken som man själv läst, eller hur!

Den stackars personen pinar sig igenom några sidor för att sedan ofelbart ge upp. Jag är då barmhärtig. Det får falla i glömska.

Men om boken sedan blir filmatiserad, så vaknar jag till igen!

"Nu kan du se boken på bio istället!" skriker jag upphetsat.

När den stackars personen sedan famlar sig ut från biomörkret, frågar jag;

"Visst var den bra!?"

"Ehhh, jag fattade inte slutet. Och inte början heller för den delen.Och vem var den där Påjråå?"

Bortkastade pengar där med...

(Stavas sjysst schysst förresten??)


Lite blogg-skadad är jag nog allt!

Häromnatten tänkte jag; det här måste jag blogga om! när jag hade somnat med ena armen över spjälsängskanten och ansiktet hängandes på samma kant. Den andra armen stack in mellan spjälorna.

Hur länge jag låg där?

Hm... typ en timme!

Behöver jag säga att jag hade en grop på kindbenet som stannade kvar hela den dagen!

Behöver jag ens säga att det upprepades en gång till under natten, förutom att jag lyckades ha ansiktet på ett "bekvämare" ställe.


Nu ska jag bege mig till kyrkan, Halleluja!

Men det är inte säkert jag får vara med och sjunga i kören idag.

För gissa vad?

Precis som inför Allhelgonahelgens uppsjungning, så har jag begåvats med en förkylning. Fast jag har inte lika hes röst denna gång.

Men den kommer väl lagom till uppsjungningen... 

Då får jag väl stanna kvar och lyssna på hur fint vi sjunger.

När inte jag är med...


Päivä!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards