Direktlänk till inlägg 28 november 2008

KANONISERAD BLOGG-BLAJARE

Av Synöve alias Syltan - 28 november 2008 23:04


För att få upp mina läsarsiffror, så har jag nu berättat för min syrra att jag bloggar. Först blev hon lite putt, men när hon fick reda på att min sambo inte heller hade vetat det från början, så mjuknade hon lite.

Och enda anledningen till att han vet att jag bloggar, är att jag råkade

(ja råkade på riktigt, inte en s.k Freudiansk råkning) ha sidan uppe när han kom från jobbet. Ni som har hängt med denna blogg från start (jag hoppas att det finns någon pytteliten klick såna människor iaf) minns att jag ville hålla bloggen hemlig för alla. Som jag känner, alltså. Om det var för ALLA så är det ju inte större vits med att blogga... Eh.)

Däremot blev han nog lite putt... Vi har inte pratat om det så mycket.

Det ligger som ett ok över vårt förhållande. Det är nog på väg att braka ordentligt.


Får man då skoja om allting? JA, det tycker jag faktiskt!

Inte f-n är det på väg att braka, inte! Gick ni på det??

Nädå, vi kan fortfarande krama så armarna blir lama.

Däremot kom det som en liten chock för mig att jag hade varit så slarvig med att inte stänga ner sidan. Så det kändes som om han hade läst min dagbok. Och det sa jag till honom.  Sen dess har han inte vågat läsa.

(Bloggen, bloggen tänk lite själva! Som om han inte skulle våga läsa morgontidningen varje morgon... Va!? Ni har så livlig fantasi.)


Därav att jag fick en liten existensiell kris här får några veckor sedan.

Det kändes inte lika kul.  Så det är nog som de säger: man ska ha lite hemligheter i ett förhållande. Det finns bara en sak kvar att göra m.a.o -

skaffa en hemlig älskare! Det borde pigga upp!


Visst låter det bättre att säga; "skaffa en hemlig älskare"  än att säga;

"vara otrogen".  Folk blir mer impade av sånt. Det är lite mer "classy".

Inte lika skitigt och tarvligt.

Och nu tror ni säkert att jag ska skriva nåt "hett och sexigt" minne, eller hur. Men tji!    Jag kände att jag hamnade lite på djupt vatten, liksom.


Annars då? Går bilen bra?


Man vet att man börjar bli gammal när man får en MOPP i present när man fyller år. Tur att det inte var från sambon iallafall.

Det var från morsan. Hon var lite upprörd över att jag brukade knäskura köksgolven. Det gör ju inte ens hennes storasyster. Och då ska ni veta,

att så nära en helgonförklaring har jag ALDRIG varit!!!

(Av mamma alltså. Jag kan nog leta fram nåt gammalt ex som brukade helgonförklara mig... Himla med ögonen, bara. Jag har sagt det förr; det är min blogg, jag kan skryta hur mycket jag vill!!)

Moppen funkar bra. Jag fick även en rulle med väldigt bra disktrasor på rulle... Man kan klippa den i så stora bitar man vill ha.

(Mor av ordning tycker väl att det är lite, lite för skitigt här hemma.

Inte för att hon är pedant, oh nej!

"Jag är inte pedant, men..." i likhetstecken med:

" Jag är inte rasist, men..."    (favorit i repris! Men två minuspoång för upprepningen i samma mening högre upp.)


Dagens skratt:

Pappa frågade om det var hemlagade pepparkakor!!

Dagens fråga:

Såg han inte de två små tvillingarna som klängde som chimpansungar på min kropp, innan han öppnade munnen?

Dagens dikt!

...nä, det är blankt! Dikt är inte min grej.


Full späckad helg;

Äta jul bord. Godast blir efter rätter. Även prins korv och kall skuret.

Vi har ordnat barn vakt. Lill killens gud mor.

För hoppnings vis en bra film på kvällen. "För soning".

Söndag;

Sjunga med kyrko kören i kyrkan här i By håla.

Sen köra järnet till en Advents marknad och jobba.

Får inte glömma mat säck; varm sjåklaaa och god macka med get ost.

Vinter stövlar och hals duk är oxå bra att ha. Och växel kassa.


Nu är det roliga slut!

Godnatt, trevlig helg och 1:a Advent!

Och tack för att ni finns!  (snyft!)

Hundratrettio unika inloggningar i november! Vilken explosion! WOW!

Och jag ska försöka censurera min syster ev. kommentarer.

Hon har inte jobbat vid sedlighetsroteln, om ni hajar...

Visst är det jobbigt när folk står kvar i hallen när det är dax att gå - blablablaa!


Blablalalblbalblalblaaa...

suck...

Sluta läs då

sluta då, stick......ZZZZZZZZZZZZZZZZZZz





 
 
Ingen bild

storasyster

29 november 2008 02:07

Det är faktiskt jag som har målat bilden ovan där till höger, så jag tycker att du kan vara lite lillasyster snäll för en gångs skull! Nä, jag vet att du inte vill ha kommentarer (möjligtvis av okända) så jag tänker skriva mina memoarer istället. Du skriver personligt och roligt, fortsätt med det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards