Direktlänk till inlägg 10 november 2008

PUCKO, PLÄTTAR OCH PLIKT!

Av Synöve alias Syltan - 10 november 2008 22:59


Egentligen är det sovdax...

Men jag har precis skrivit ett ganska långt mail, så då kan jag lika gärna fortsätta skriva en blogg. Kvällen är liksom redan förstörd...

Eftersom jag har upptäckt en sak; Marabou Nonstop!!

Fy bövelen vad den var god! Det måste vara olagligt att tillverka såna saker.

Och varför ska det alltid börja ÖSregna när jag går ut - i fel skor, fel jacka och inget regnskydd på barnvagnen! (Vilket osannolikt hopp från choklad till regn! Allt för att ingen ska hinna fördömma chokladätandet.)

Icke att förglömma orkanvindarna som härjade idag.  Till råga på allt var jag så uppmärksam (inte) när jag stod på perrongen och väntade på tåget, att hela skon fylldes med vatten och hela byxbenet blev genomdränkt. Jag hade ställt mig under ett vattenfall.

Av svenska mått mätt iallafall. Dränkt katt var, som man säger, bara förnamnet. Och glasögon är ingen hit det heller, när det öser ner.

När vi var framme, så fick jag småspringa (såg bergis skitkul ut!) en bit och jag genade genom ett innecentrum. Döm om min förvåning när en sån där säljare försökte tilltala mig!!! (Ni vet, de står vid en disk och försöker kränga allt från telefoner till fiskolja). Antingen var han helt färsk och urusel på att se vem som kan vara en potentiell kund, eller så var han närsynt, för varför skulle han stoppa mig??  Jag kommer alltså småspringade (såg bergis skitkul ut!) med en tvillingbarnvagn. Alla tre var dyngsura, det droppade från mitt långa hår, glasögonen var både igenimmade och våta, skorna kippade. Trodde han verkligen att jag hade det minsta lust att stanna och prata med honom om telefoner??!! Som sagt, antingen var han ny eller idiot. (ja, jag vet att jag skrev närsynt förut, men menade nog idiot redan då, ville  väl vara lite snäll...)

Vad jag svarade honom? 

"Knappast läge".

Visst var det coolt?!


Jag fick låna ett par byxor av mamma.( Med gummiband i midjan, annars hade det aldrig gått, jag vet!)

Lyckan var inte långvarig. Strax efteråt skulle jag till affären och handla sånt som vår lilla byhåla inte tillhandahåller. Det var bara att kränga på sig de kalla blöta (tajta!) byxorna igen. Läbbigt! Fick lite dåliga vibbar från barndomen, faktiskt.  (Nej, jag kunde inte ha mammas byxor till affären!

De var blekrosa, noppiga, för korta. Lite pimpinett måste man få vara, även om det regnar ute. Och tänk om jag hade mött nån gammal klasskamrat!)


Mamma hade lagat en underbart god ärtsoppa. Och plättar!

Jag sa att hon inte fick dö förrän jag hade skrivit av receptet...

På ärtsoppan, alltså. I och för sig har jag "bara" haft ca 25 år på mig att skriva av den... men vem har bråttom?


I morgon ska jag ta influensavaccin. Hoppas de inte säger att jag är för förkyld för det. Jag har ju bara lite hosta kvar och lite, lite nästäppa.

Vi får gratis på jobbet, så det är bäst att passa på. Gratis är gott!

(Näää, nu blev det fel igen! Det är inte gott med vaccin, tro mig, jag har provat. Är man från Norge, så är man!! )

Och ni som undrar; nej, min pappa läser inte det här!

För honom får man inte skoja om att norrmän är lite pucko.

Även om det ÄR skoj. Även om de ÄR lite pucko!  Även om det ÄR lite puckat att man inte får skoja om såna som ÄR lite puckade på skoj.

Jag tycker det är jätteskoj att skoja om det. Bara inte pappa hör...

Fast det var jätteskoj att skoja om att han köpte TYSK mjölk på Lidl, (bara för ett de var några ören billigare än ICA.)

" Vad tror du farfar skulle ha sagt om det?"

Pappa blev skitsur!

Vi andra skrattade rått!

De slutade att köpa TYSK mjölk från Lidl.


NU ska jag nog gå och knyta mig.

Jag har gjort min plikt.

Jag har skrivit en blogg.

Nu är det dax för nästa plikt, i sängkammaren.

Och ni som tror nåt annat, än att jag ska snusa på mina barn,

ni kan ... ja, vad ska jag hitta på....ni kan läsa hela bloggen en  gång till.

Nej, ni kan läsa alla bloggar jag skrivit i november, en gång till!

Och bli påminda om att jag minsann inte nedlåter mig till såna snuskiga och lättköpta uttalanden. (Som vaddå," plikt i sängkammaren"? Var det snuskigt och lättköpt? Ja, en del kräver inte mycket, minsann! Löjligt!!)


Hyvää yötä gott folk.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards