Direktlänk till inlägg 6 november 2008

VÅRA KNÄPPA SAKER!

Av Synöve alias Syltan - 6 november 2008 09:48


När man tror sig att man kom undan...

Min sambo ska ju hämta ett bord hos min exman ikväll. Ett bord som min syrra ska ha. Han har bara lånat den i typ 4½ år... Det är ett riktigt fint bord, ljus ek tillverkad i Danmark tidigt 60-tal. Jag var ju rädd att syrran skulle säga att hon inte har plats =  förvara den i vår källare.

Men visst, hon skulle ha plats åt den i sitt källarförråd  OM vi tog tillbaka en 50-tals sekretär... Och den har vi bara plats åt i källaren. Vi har ett stort allrum där. Det betyder att allt ska ner där, inget annat...

Fast mamma sa igår att jag tydligen hade sagt att de kunde låna ett litet runt bord av oss och det vore ju bra. För den står oxå i allrummet.

Vi har verkligen försökt göra det fint i allrummet. Längs väggarna står det en bokhylla med saker som vi vill ha kvar. I ena hörnet står en soffgrupp och ett fint pelarbord. Sofforna är hemska!!  Min kära sambo hade dem i sin s.k ungkarlslägenhet. Visst, det är en bäddsoffa, bra att ha. Men TYGET; hua!

Men soffan är det enda vi inte är överens om, smakmässigt. Så man får vara glad!

Men i de bortre hörnen, där finns en massa spännande saker!

Massa dockor, dockvagnar, dockskåp, flytvästar, bilbanor, stolar, bord, blomsterbord, böcker (som ska säljas), dammsugare (sambon samlar såna..), tomma kartonger som är bra att ha när man säljer något på Tradera, lite leksaker och lite kläder vi fått, bla bla bla...

Vi gillar ju att gå på loppis. Nu när barnen kommit in i våra liv, så köper vi mycket barnsaker på loppisar. Skitbra, tycker jag! Mindre bra att det dröjer några år innan de börjar leka med sakerna jag nämnt ovan.

Det tar plats liksom...  Men jag kan inte låta bli. Däremot tror jag att själva gosedjurskvoten är uppfylld nu. Men det finns ju så mycket annat, hehe.


Ni kanske undrar varför man samlar på dammsugare. Och egentligen skulle jag vilja säga: visst är han knäpp!

Men jag kan inte låta bli att tycka att de är fina och roliga. De har liksom karaktär, till skillnad från dagens plastiga monster.

Min sambo gillar "industridesign" nämligen. Det betyder i praktiken att vi har följande, härligt skrymmande saker hemma:

Minst fem gamla dammsugare (& två moderna)

tre gamla personvågar, kanske fyra...

munstycke till golvvaxmaskin

säkert åtta strykjärn i varierande ålder

sju brödrostar

vi hade tre hushållsassistenter, men två är nu sålda (halleluja!)

minst tio gamla radioapparater, varav två står på golvet

fyra tv-apparater, varav två ej fungerande

fyra gamla skrivmaskiner

några räknemaskiner

ett gäng gamla telefoner i varierande skick

en hårtork från 1929 (nej, jag använder inte den, bara den dagen jag vill bli flintis ska jag använda den!)

och några gamla hårtorkar till, varav en med huva. (såg i en heminrednings-

reportage att de hade gjort en sån till en lampa. Coolt!)

kanske tio gamla termosar


Jag har säkert glömt nåt!

(typ alla hans bil-grunkor, men det är en helt annan historia!)


Och jo, jag vet vad man säger:

den som har flest saker när man dör, vinner!


tjipp i loppisdjungeln!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards