Direktlänk till inlägg 3 november 2008

GLUTTA I FÖNSTER...

Av Synöve alias Syltan - 3 november 2008 23:13


Jo, jag tycker det är ganska nöjsamt att spana in till folk, när jag tar min kvällspromenad. Det är väl den enda fördelen nu när det är så mörkt, så tidigt. Man ser hur de har möblerat. Man ser om de står i köket och bråkar.

Tyvärr har de som bråkar alltid stängda fönster...

Man går där utanför i lite sakta mak och funderar på vad alla människor sysslar med där innanför väggarna. Mycket trivsam sysselsättning!

De flesta har en Tv-apparat på. Ibland ser man att flera hus på rad tittar på samma kanal. Då får man hoppas att man inte missar nåt bra. En annan är ju ute på promenad...

Ibland ser man att hela huset är upplyst, men man ser inga människor som rör sig. Inte ett endaste litet huvud sticker upp nånstans.

Många har släckt i de flesta rummen. Bra ur miljösynpunkt, men tråkigt för oss fönstertittare. Nästan alltid är köket upplyst. Det ångar från spisen.

Det sitter flera personer vid matbordet och äter. Tv:n står på i vardagsrummet. Någon måste redan ha ätit klart.

Tänk om man någon kväll ser något olämpligt. Några kanske slåss...

Ska man ringa på då och låtsas göra en marknadsundersökning?

Hoppas att man avbryter det hela.

Förra veckan såg jag en halvnaken man spatsera runt i sitt vardagsrum, endast en handduk virad runt magen. Det var bara att promenera vidare.

Det var väl för mycket att hoppas på att handduken skulle ramla ner.

Själv kan jag oxå gå runt i huset med alltför lite kläder på mig.

Jag chansar, helt enkelt. Vad kan hända? Att någon ringer på och påpekar att jag går naken hemma hos mig själv? Eller att någon skriver en arg insändare? De flesta gör nog som jag brukar göra; skyndar vidare och hoppas att den halvnakna personen inte upptäckte att han/hon blev upptäckt.

Men det finurliga med oss närsynta personer är, att om jag tar av mig brillerna, så ser inte jag om någon ser mig. Alltså kan jag knata omkring helt aningslös. Det man inte ser, finns inte! Praktiskt! (Sen att jag inte ser det jag  ska se, är ju en annan femma...)


God natt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards