Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Thé och pepparkakor!

Av Synöve alias Syltan - 3 november 2008 15:02


Och barn som ligger och sover! Det är härliga tider!

Väntar på att en kille ska komma förbi och köpa vår tvillingvagn, men jag tror att jag har lämnat ut mitt mobilnummer i lite fel ordningsföljd.

Siffermässigt, alltså. Hoppas han har med sig mitt hemnr.

Fast det känns som om han inte tänker dyka upp. Hans fru sa att han skulle komma på fm, mitt på dagen... Den tiden är förbi!

Annars då? Jotack... förkylningen sitter i. Tröttheten håller på att ta över min tillvaro.  Det enda jag tänker på är... sooova nuuu!

Hann precis slumra till lite alldeles nyss, när telefondj-n ringde...

Brukar lägga av luren, men jag väntar ju på att killen ska komma o hämta barnvagnshelv...t.


På lördag missar jag en stor, bra loppis... Dystert.

Jag har lovat min chef att jag ska följa med på ett möte som de har förlagt inne i stan. Från kl. 8.00 - herre min je!  Varför vill folk inte sova ut?

Fast det är väl vrakpris på lokalen på den tiden, förstås.

Jag har ju inte jobbat sedan september 2007 (ja, nu blev du avis, va?!)

och det kan ju vara kul att försöka hänga med lite. Jag hoppas faktiskt att de lägger ner min avdelning... Jo, det gör jag! Men bara om de ger mig avgångsvederlag samtidigt.  Men det är väl för mycket begärt...

Fast mina arbetsrelaterade "problem" är ju en helt annan historia.

Det tar jag en annan gång, minsann.


På tal om ... tja ingenting egentligen, men idag damp det ner två kuvert från ett försäkringsbolag. Vi hade sökt barnförsäkringar till våra två tvillingar precis innan de fyllde sex månader.  Låt se....(hm, tänka tänka tänka)

Jo, det måste alltså bli strax före den sjunde juni

och nu är det... hm låt se .... ja det har gått ca fem månader precis.

Underbar handläggningstid! 

Vi fick ett brev strax efter ansökan hade skickats in, där de sa att de skulle kolla upp allt och att det kunde ta lite tid. Tjenare!

Och nu skulle man kanske tro att vi inte fick försäkra barnen hos dem,

men det fick vi. Utan några konstiga förbehåll. Så nu är det bara att skicka ut barnen på egen hand här i världen.


tjipp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards