Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

I dagsljuset spricker trollet!

Av Synöve alias Syltan - 24 oktober 2008 10:26


Men i natt var det allvar!

Hade jag haft en handgranat, hade jag kastat den!

Mot vem, kan man med rätta undra?

Och hade det isåfall hjälpt?

Skulle inte tro det!  Men det hade kännts väldigt bra!

(Jag kan skriva så här, eftersom jag inte har en om aning vad  en kastad handgranat hemma i mitt hus skulle ha för effekt. Jag gissar att de alltid överdriver på film. För en sån smäll hade jag inte velat ha!)

Vad har hänt då, undrar ni säkert nu.

Jo, lillkillen, 10½ månad och ena halvan av en tvillingkonstillation, ville/kunde inte sova. (jaha, än sen då? Så är det ju att vara småbarnsföräldrar. Kom med nåt nytt!)

Först somnade han så bra. Sov i ca 1½ timme. Sen var det kört!

Han grät hjärtskärande!  Jag tog ner honom till köket. Vi åt lite bröd.

Han var glad och nöjd. Han hade säkert bara varit lite hungrig...

Knappa timmen senare, gick vi och la oss. De andra i huset sov så gott.

Tjo hejsan... gråten började igen. Som jag skrev igår, så har han fått en ny säng (av spjälor).  Innan har han sovit bredvid mig i dubbelsängen, och det är klart, inget går upp emot mammas närhet! (så är det!)

Problemet är att min arm inte kommer in mellan spjälorna, så att jag kan klappa honom och stoppa in nappen. Armen kommer in, med nöd och näppe, men jag kan inte vrida den, och då är det ingen större vits.

Så jag får sätta mig upp på knäna och hänga ner istället. Inte skönt!

Speciellt flera gånger nattetid. Det tär...

Klockan 03.00 gav jag upp. (Då hade han somnat och vaknat ca 5 ggr.) Tog upp honom och så fick han ligga bredvid mig istället. På 90 cm. Mjuk säng. Ni hajar, va?! Man hamnar väldigt nära varandra då...

Och lagom till han tystnade, så vaknade lillstrumpan till... Med följd att jag måste stoppa in hennes napp (jo, hon kan göra det själv, men har fått för sig helt plötsligt att inte nyttja den kunskapen - nattetid). Med följd att jag måste vända mig om, med följd att han vaknar till och kryper närmare mig, med följd att jag har ingen plats kvar att ligga på, med följd att jag måste flytta honom - gissa vad... han vaknar upp ännu mera och skriket börjar om från början, med följd av att mamma (jag) vill ha en handgranat!

Och jag vill kasta den mot andra rummet där min kära sambo ligger och sover sin skönhetssömn! Känner mig orättvist utnyttjad! Känner att så här var det inte tänkt! Känner att om jag inte får sova snart (Nu!!) så exploderar jag... Tänker att han har ingen aning vad som händer i vårat sovrum.  

Och så där fortsatte det hela natten! Jag fick som längst sova en timme, sen var det upphackat.  

 Hur mår jag nu då?  Som sagt; trollen spricker i dagsljuset! Nu kan jag inte förstå att känslorna var så starka inatt!

Det känns ju jättelöjligt, ju! 

Och min sambo  hade hört att "det var jobbigt i natt".

Han ska försöka komma hem tidigare idag (typ före 17).

Annars älskar inte han mig! (vilka krav jag har, va!!  :-)  )


Tjipp i lingonskogen!


 
 
Titti

Titti

26 oktober 2008 18:59

Ta den sömn du kan få. När är inte så viktigt. Jag antar att de har någon sovstund även på dagen. Och när ni ätit middag så kan barnens far roa dem medan du tar en power-nap!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards