Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Det värsta jag vet!

Av Synöve alias Syltan - 18 oktober 2008 23:03


Är det fler än jag som säger alltför ofta: Det är det värsta jag vet!

Om flera, olika saker, fast det egentligen bara kan vara en sak som är det värsta! (Rätt ska ju då egentligen vara; bland det värsta jag vet!)

Min sambo blev så förvånad i början av vår bekantskap, att jag hade så många "det är det värsta jag vet!" Det var inte så lätt att göra mig till lags och undvika vissa saker. Väldigt förvirrande, tyckte han.

 Han bad mig till slut att lista dem, på en 10-gradig skala.

T ex om jag sa om kokt, kallnad potatis, som låg kvar på min tallrik när allt annat var uppätet, att det var det värsta, så bad han mig gradera på en skala mellan 1-10.

"En absolut tia", sa jag.

"Men igår sa du ju att smulor i sängen var en absolut tia", invände han förvirrat.   Vi kom överens om att jag fick ha tio stycken absoluta tior.

(Jag har ju sagt att han är snäll!)

När kvoten var full, fick jag gradera resten mellan 1-9.

Det mesta "det värsta" hamnar på 10:an...  Resten är inte så mycket att bry sig om.

Möjligtvis lite småsaker i trafiken; hur andra kör och gör. ( Själv gör jag sällan misstag i trafiken. Jo för tusan, det är sant!! Jag har dökoll!).

Osökt kommer jag in på denna historia:

"Ur trafikradion: Polisen varnar för en bil som kör mot färdriktningen på E18 norrgående.   Mannen (alltid en man!) i bilen vars radio är på;

En bil?? Här kommer det ju flera hundra!!!"

Nåja...

Förutom kall potatis och smulor i sängen:

all mat som har kallnat på tallriken

varm mjölk

spindlar större än en tumnagel

tjocka smörklumpar på mackan

lever

spenat

stå vid kassan och inte ha pengar på kontot

äta något, som man tror är gott, men visar sig vara något helt annat.

(t ex äta vindruvor som visar sig vara oliver, äta chokladbollar som visar sig vara fikonbollar, äta mandelgiffel som visar sig vara mögelostgiffel och den värsta: ta en klunk coca-cola som visar sig vara rödtjut!!)

Det blir tio.

Kan man undvika allt detta, så är livet gott!

God natt!


 
 
Titti

Titti

19 oktober 2008 10:07

Alla dessa "värsta" ser i mina ögon ut som livet. Du vet, "alla dessa dagar som passerar och jag visste inte att det var livet".
Fast du ser ju ändå på dem med glimt i ögat!
Om du vill så är du välkommen till Huldrans skog!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards