Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

SYLTAN STAPLAR SAKER

Av Synöve alias Syltan - 21 augusti 2009 20:37



Nu har jag bara en vecka kvar på min lååånga ledighet!

Sedan blir det dax att sitta av tiden på jobbet med att läsa alla goa bloggar.

Alla goa bloggar som jag har dissat ett tag nu, till förmån för min hemsida.

Ja, ni vet vilka ni är!


Dagisinvänjningen går riktigt bra, de verkar trivas, de små liven.

Nu är det bara att vänta in alla vab-dagar .... (vård av barn, till er som inte fattar klyket).


Det blir i alla fall en fullspikad höst:

Ställa ut på konstrunda nästa helg

börja jobba

hetsa till och från dagis

pappa fyller 85

ha fest för honom

släkt från Finland kommer

ev även från Norge

syrran fyller år

maken fyller år

sonen fyller år

fixa staket på baksidan

fixa barnens rum

måla en barnsäng

kanske gå en kvällskurs

skriva på en bok

måla några tavlor

söka nytt jobb

puh, snacka om I-landsproblem!

Fast, vaddå problem??

Det är ju bara roliga saker, förutom jobba!

Och söka nytt jobb är inte heller roligt "i dessa tider" ...

Kanske dax att köpa en triss-lott!



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 augusti 2009 20:11

Sen undrar jag om du kunde komma hem till mig och veckostäda och beskära mina träd? *Frågar anspråkslöst*

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

23 augusti 2009 21:01

Eh, konstiga träd ... ska de beskäras varje vecka, eller??
Men visst, jag kommer hem till dig, så kommer du hem till mig! Och veckostädar, alltså! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards