Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

SYLTAN SNUSKAR TILL DET!

Av Synöve alias Syltan - 6 augusti 2009 20:37



Odeladi, odeladi hoppsan vilken dag!


För första gången i mitt liv så köpte jag kondomer!

Nu kanske någon tänker: "Vad ska de med kondomer till? De har ju småbarn och till råga på allt - tvillingar! De kan ju aldrig hinna få till det, liksom. Snacka om bortkastade pengar!"

Och där kan jag kanske hålla med er ...

Men ändå, istället för att köpa otaliga graviditetstester, så blir det nog billigare i längden att satsa i kådisar ... PÅ, jag menar PÅ!

(äsch det känns som ordet "satsa" blir fel i saml...sammanhanget!)


Tillbaka till själva inköpet:

Jag gick in på Apoteket. Ganska mycket folk. Det stod några killar i närheten av den hyllan jag var intresserad av. Men vad gjorde det?  Jag stegade fram och sa bara: Flytta på er, smågrabbar, här ska inhandlas knullgummi!

Det gick ett sus genom lokalen, alla stannade upp med sina bestyr och vände sig om mot mig. De gjorde vågen! Kan ni fatta; de gjorde vågen för mig!

Kassörskan bröt ut i tårar och sa: Grattis, det var väl inte så farligt, gumman?

Jag betalade stolt 62 kr för 20 st kondomer och stegade ut till min man och mina barn som stod utanför. De hade missat hela föreställningen, men vad gjorde det, nu skulle vi hem och ... och .... ja, äh, vi skulle hem och:

mata barnen, klä barnen, byta blöjor, torka snor, medla i kloss-slagsmål och leta nappar, vika barnkläder, bädda, stryka, laga mat, natta, söva, torka, sjunga, gunga och jaga tvillingar.

Sen kommer sömnen som den stora befrielsen! För oss vuxna alltså!

De där små kådis-paketen kommer att torka ihop i sina förpackningar, sanna mina ord!




 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

10 augusti 2009 09:45

hahahha Underbart. Har själv i ca si så där 15 år använd glädjepåsar vid samkväm och funnit det behändigt då jag inte vill krafsa i mig massa hormoner. Nu har jag dock gått ett steg längre-inte till ICAkassar-utan att jag steriliserat mig. Kanon!
Hoppas ni hinner använda dem innan bäst före datum passerat iaf.

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

10 augusti 2009 13:42

Har du steriliserat dig med en kanon?
*chockad*
Ja, vi får väl se hur det går, om det går
höhöhö!

 
teolinda

teolinda

11 augusti 2009 06:28

...gulligt...

http://teolinda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards