Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

MAMA-BLUES & HAPPY-MAMA!

Av Synöve alias Syltan - 30 juni 2009 21:57


Jag skulle inte ha flera barn. Jag skulle verkligen inte det.

Efter en svår förlossningen, när min förstfödda föddes 1990,

så bestämde jag mig genast; inte en gång till, no way!

Och beslutet var lätt att hålla, med tanke på att barnets

far och jag var totalt helt olika när det gällde uppfostran

och bemötande och "regler".

När sonen skulle börja första klass, så flyttade han till

sin pappa. Vi hade då levt åtskilda i flera år, pappan och jag.

Sonens flytt var sedan något jag ångrade mig i alla år.

Det var mitt livs värsta beslut, alla kategorier.

Men han rotade sig och ville inte flytta tillbaka.

Man vande sig, livet rullade på.

Men hela tiden hade jag en klump i magen,

en tagg i hjärtat.

Inbillade mig en massa olyckor, där sonen var huvudpersonen.

Varje söndag jag lämnade honom hemma hos sin pappa

så satt jag i bilen på väg tillbaka, gråtandes.

Floder!

År ut och år in.

Det är inte över ännu, även om det händer väldigt

sällan nu.

Jag skulle kunna skriva tusen sidor om sorgen.

Tusen sidor om saknad och oro, ilska.


Istället blir det några rader om den ofattbara lyckan!

Förutom att han har vuxit upp till en bedårande vacker

ung man, smart och sugen på livet, så har han även

fått två små syskon!

En syster och en bror, alla tre har slumrat bredvid mitt hjärta.

Två av dem samtidigt, sjutton år efter storebror.

Hoppas vid gud att jag aldrig behöver gå igenom samma sak igen;

att inte få natta dem på kvällarna och inte följa dem till skolan.

Lycka var det, ja ...Inte ta eventuella sorger i förskott!


Jag har nog inte förstått det ännu; tvillingar.

Vad hände? Fick jag en blackout?

Jag skulle ju verkligen inte ha flera barn!

Fyrtioårskris, eller vad?

Och nu, tvillingar!


Jag kan väl säga att det kändes rätt.

Med den rätt underbara mannen.

Rätt och slätt, det blev två rätt som efterrätt!

 

 
 
Kerstin

Kerstin

1 juli 2009 22:26

Jag ville ha tre barn; min man två; vi fick ett. En jättefin ung man född 1989. :-)

http://www.osloskanskan.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

2 juli 2009 21:11

Det är fantastiskt häftigt att få barn igen vid 40!!!! (Och tvillingar; wow.).
Det blir så annorlunda; när man själv har kommit en bit på väg i livet...(man bryr sig inte så mycket om alla råd och tyckanden som haglar över en då..). Har själv fyra barn; varav tre är födda i början och mitten av nittio-talet och våran sladdis -05.
Många tyckte vi var totalt galna; men det är det BÄSTA vi gjort!!!
Förstår att du njuuuuter av tillvaron.

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

2 juli 2009 22:27

Vi njuter verkligen! Nu är det verkligen full fart på dem, de "snackar" och dansar och kramas och pussas.... och biter! ;-)

 
Lairama

Lairama

25 juli 2009 22:52

Oj, vad svårt det måste ha varit att lämna sonen. Jag förstår din smärta.
Jag har också fått en sladdis. Sexton år efter första barnet och elva år efter fjärde.

Helt underbart att bli mamma igen på "gamla dar"

Lycka till.

http://lairama.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards