Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

SYLTAN VISAR FRAMSIDAN!

Av Synöve alias Syltan - 23 juni 2009 18:46

Detta är vår ur-sköna framsida!

Idel ädel skugga!

Utom på förmiddagen, i och för sig. Då är det skönt att ta en liten frukoststund i hammocken. En härlig 50-talspärla. Inköpt för några år sedan för det facila priset på 1500 kronor. Den hade stått på en härlig skogstomt i Nacka, med utsikt över alla Finlandsbåtar som for förbi ute på fjärden.

Ett underbart ställe som det unga paret skulle göra om till permanent boende, efter att ha varit sommarstuga till två gamla damer under många decennier. De började berätta vad de hade kastat.... Men då ville jag inte lyssna längre!




 De två stolarna är köpta på en "riktig" antikaffär på Surbrunnsgatan i Huvudstaden för två år sedan. Passade ju som handen i handsken till hammocken, eller hur! Bordet har jag målat med en rosa och en ljusblå färg och sedan båtlackat.



 Jag gillar grisar! En del av er kanske tycker att de är höjden av kitsch...

Just därför passar de så bra hemma hos oss, vi som har ett hem fullt med en misch-maschblandning. 

Jag gillar även rostiga saker! Jag går IGÅNG på rostiga saker! Bland annat...



Flaskor är loppisfynd. Trälådorna är superloppisfynd, typ 40 kr/st!   I år!

Den lilla keramikprylen längst till vänster är en stol som jag har knåpat ihop för många år sedan på en rolig keramikkurs.









 De stackars pelargonerna har inte vuxit nämnvärt sedan dessa bilder togs.

Ändå har en del fått ny jord...

Några av dessa är väldigt gamla, uppemot 40 år! Mamma har haft dem.

Och se nu hur jag har behandlat dem!  Fy Syltan!

Fast till mitt försvar ska sägas att JAG har haft dem i många, många år och de har varit stora som hus. Det måste helt enkelt vara ett dåligt pelargonår i år ...




Här är den underbara gamla papperskorgen från Saltsjöbaden.

Den stackarn låg dumpad i en skräphög och skrek "Rädda mig, rädda mig!"

Och jag vände mig till min nyblivna man och frågade:får jag behålla den?
Och alldeles vilken dag som helst ska jag plantera en fin sommarblomma i den, så den kan slingra sig sig genom alla små hålen.


Visst är den fin, den gamla luckan! Loppisfynd a´la tio spänn!


 
 
lastbilstanten

lastbilstanten

24 juni 2009 20:33

Den hammocken är en pärla!!! Minns att vi hade trädgårdsstolar av såna där plastremmar när jag var liten... och att man blev "randig i skinnet" om man satt i dom stolarna utan långbyxor! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lady Marion

25 juni 2009 09:02

Du är väl helt underbar Syltan. Du och dina rostiga saker. Men måste säga att hammocken ser väldigt fin ut. Även jag kommer ihåg stolarna. Liknande såna hade vi länge hemma hos oss. Har inte hittat bekvämare stolar sedan dess.
Men du, hittar du mer trälådor så är jag en intressent. Längden ska vara ungefär kofotslång. Sedan en till som ska vara ungefär 40cm lång. Jag gillar ju inte loppis så mycket så kanske kan jag använda ding för det... :-)

 
Kerstin

Kerstin

25 juni 2009 19:44

Jag är svårligen sjuk för hammocken! En sån står på min lista. Kanske till nästa sommar?

http://www.osloskanskan.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

26 juni 2009 20:39

Vilket otroligt sött bord!! Rosa som jag älskar och så blått också.. *ååååh*
Trälådorna är ju också något som jag är förtjust i. *vill ha*

Himla mysigt framsida!!

http://djupadalarhogaberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stor-syrran

27 juni 2009 14:00

du kan få lite rostiga grejer av mig om du är snäll

 
Ingen bild

Rost-Syltan

27 juni 2009 20:46

Stor-syrran: det ser jag framemot, kommer närsomhelst med lastbilen!
Camilla:Tack, välkommen på fika i skuggan!
Kerstin: Ja, visst är hammocken underbar!
Hoppas du hittar en egen till dig!
Lastbilstanten: Det är därför jag har långkjol!:-)
Lady Marion: Jag ska hålla utkik, vår lådsamlande är nog mättat för ett tag. Men det är inte alltid de är så där jättebilliga...Och du, du har inte sett alla mina rostiga saker ännu... ;-O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards