Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

SYLTAN SVIDER OCH SKÄMS MED STRUMPA.

Av Synöve alias Syltan - 8 juni 2009 18:29


 

(lite suddig men cool ändå...)


Ni behöver inte vara oroliga längre.

Jag har inte fått bloggtorka!

Jag har ”bara” varit på landet hela helgen.


*2 loppisar

*släktkalas

*sjukt barn

*inga fästingar

*få myggbett

*god mat

*fotat blommor

*ett rostigt fynd

Ungefär så, kan det sammanfattas.


Bilder kommer. Kanske.

Eller jo, förresten, jag vill ju så gärna visa det fina rostiga fyndet!

Ett gammalt ankare.

Det ni!


Loppisfynden var av normal karaktär.

Alltså inga superduperfynd a ’la ”en femma för en Bumling”.

Däremot 6 trevliga tallrikar, ett uppläggningsfat och en liten elefant märkt ”import”. Söööt!

(Elefanten var söt, alltså, inte märkningen ”import”! Tänk lite, kära läsare, tänk lite!)

(Två små söta gubbar, eller hur!)


NU, banne mig, ska jag bjuda på en liten ”skämmis”!

Jag vill ju gärna att vi alla har ett öppet och ärligt förhållande.

Till vissa gränser, förstås.

JAG vill ju inte läsa om era skämmiga saker…

Eller jo…. skriv i kommentarsrutan, vetja!

(inte för att jag vill klaga öppet ... men ni är liiite dåliga på att kommentera*viskar*)


Vi kan ju börja det skämmiga med, att jag just nu inte vill hamna på sjukhus, ditförd av en ambulans, och där personalen måste klä av mig, för att kunna rädda mitt liv!

Och genast förstår ni att det kanske, kanske handlar om vita urtvättade underbyxor även denna gång.

Men icke!

Detta har större potential att bli ytterst skämmigt!

Men bara OM jag blir avslöjad, vill säga!

På onsdag, till exempel, ska jag på massage, så då måste jag vara observant på att undvika ett skämmigt ögonblick.

(Kom till saken, kvinna!)

Jag har en liten barnstrumpa fäst i nederkanten av min BH!

(Puh, nu var det sagt!)

^

^

^

^

^

^

^

^

^

^

^

^

*

^

^

^

^

^

^

Jaså, vill ni veta varför??

Men – det är ju uppenbart!

Jag hade ingen annan tygbit till övers inom räckhåll, förstås!

^

^

^

^

^

^

^

(Sluta slösa på raderna, Syltan….!)

(Djup inandning!)

Ok (kryper till korset...) jag har en ”plupp” som skaver mot BH-kanten

och det gör faktisktjätteont!

Svider och har sig. Skaver och tar sig. Aj aj aj...

Man KAN också gå till läkaren.

Men först måste man vänta på en tid i flera veckor.

Sen måste man bedöva.

Fel.

Först måste man ta bort barnstrumpan, SEN får man bedövning.

Läkaren tar fram saxen…

Och  - snipp snipp – så klipper de av den!

Finalen blir blodbad!

A lot of blood, don´t take a bath in sharkfull water!


Ni börjar kanske förstå att en barnstrumpa kan användas till mycket annat än bara

små gulliga, mjuka barnfossingar!

Vad har ni gjort så att gamla barnstrumpor kan få ett längre liv, med ett

värdigt slut?

Do tell!




 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 juni 2009 18:51

Inget mer som hände på landet-helgen? Herregud, jag får prestationsångest. Själv ligger jag mest i hängmattan på landet.

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan igen...

8 juni 2009 18:57

Åh, hängmatta! *drömmer mig bort till svunna dagar*

 
lastbilstanten

lastbilstanten

9 juni 2009 00:07

"Landet" är arbete för mig, bonnkärring som jag är... Ledigt har jag när jag befinner mig i mer tättbebyggt område! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lady Marion

9 juni 2009 09:33

Nu är 3 marknader avklarade och sex stycken kvar. Övernattning är på fem av dem.
Jag har räknat ut att jag sover i mitt tält ca. 3 veckor om året. Fyra dagar där och tre dagar där. Det blir mycket det. Man längtar väl aldrig hem så mycket som efter en längre marknad.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

9 juni 2009 10:05

En sån bra idé, med en strumpa i behån! Du kan ta fram den och putsa silvret med om det kniper. Du kan plocka upp den (med sexig blick) och putsa glasögonen. Du kan ha gissningslek i väntrummet hos tandläkaren "Gissa vad jag har i BH:n?" *smila förföriskt* Du har m a o oanande möjligheter *ska också stoppa dit en*

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan svarar:

11 juni 2009 21:16

Ann-Louise: Hahaa! Det skulle se ut det!
Vad tror du tandläkaren skulle säga?
Lady Marion: Puh, hur blir det med ryggen?
Jag skulle inte palla tält...prinsessan på ärten, som jag är.
När var det marknad i Rosersberg?? Datumet har fallit ur minnet... (Nähä?!)
Kram!

 
Ingen bild

Lady Marion

12 juni 2009 13:14

Sista helgen i juli. Välkomna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards