Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

SYLTAN STRÖR SALT I SÅR!

Av Synöve alias Syltan - 17 maj 2009 09:40


 Här ser vi den svenska Eurovisionsdelegationen lämna arenan, med

Malena i spetsen.   Snacka om att ha svansen mellan benen....


Men nu ska jag inte strö salt i den vidöppna såren.

Jag är en snäll människa.

En snäll norsk människa.

Som ni märker så hånar jag inte den finska delegationen.

Vilket jag egentligen borde, för de hamnade på en ännu sämre plats än

gamla Svedala. (Är det möjligt?!)

Så jag säger bara: paska paska paska!


 


Och titta här vad vår UNDERBART trevliga tidningsbud lämnade för meddelande på vår Dagens Nyheter i morse!

Hon såg säkert vår vackra flagga, som hänger på förstukvisten sedan igår förmiddag. 

Vad säger ni? Ska vi inte låta flaggan hänga där månaden ut!

Istället för den där solkiga gul/blåa som brukar hänga där...


Nu ska jag bomba alla jag känner (nåja, det går fort) med glada sms!

Jag tror att de förväntar sig det av mig.

Annars vore jag inte "Syltan - the happiest norwegian in Sweden - ever!"


 
 
Maj Korner

Maj Korner

17 maj 2009 15:42

Vilket underbart tidningsbud! Såna där småsaker i livet är värt hur mycket som helst.

http://majkorner.blogspot.com

 
Ingen bild

Syltan

17 maj 2009 18:00

När det var påsk, så berömde hon vår fint pyntade buske med gula påskfjädrar - som står precis vid brevlådan. Och när vi har skottat ordentligt, så har hon vid två tillfällen skrivit: föredömligt skottat!Tack!
Hur gulligt som helst!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 maj 2009 19:43

Alltså din lilla sylta där...nu tar jag och länkar dig på stört. Utan att fråga!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

18 maj 2009 12:09

Ann-Louise; det gör du rätt i, ta mig tusan!
:-)

 
lastbilstanten

lastbilstanten

18 maj 2009 18:27

Det är dock ett stort problem med det norska bidraget... Jag får den inte ur huvudet. ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

18 maj 2009 19:06

Jag vet! Jag har haft den där låten i huvet sen i torsdags em. Men vad gör det? Sämre låta kan man ha i skallen, av typen "Bolibompas sign.melodi

 
lastbilstanten

lastbilstanten

18 maj 2009 23:52

Ajm in lööööööv with a färyteeeeeeeejl....*lastbilstanten ylar desperat*

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
den tondöva tjockisen

den tondöva tjockisen

19 maj 2009 19:58

Är jag den enda människa i Europa som har missat låten? Jag har fortfarande inte hört den?
Ibland undrar jag var i universum jag befinner mig under dagarna, egentligen. Men det är ufonas fel. Det är jag övertygad om.

http://tjockisensjunger.blogspot.som

 
kardemomme

kardemomme

19 maj 2009 20:30

Hihi!!! Du kan virkelig få sagt det Syltan :)) Eurovisjonsdelegasjonen er sikkert skuffet og det er vel straff nok..Synes låten deres La Voix var flott sunget i refrenget da ;)
Neste år er det kanskje dere som går av med seieren vet du..Er du egentlig norsk Syltan?
Vi kan selvfølgelig finne et hus til deg i nærheten av meg og Kaspara :)For øyeblikket bor vi omtrent 15 mil fra hverandre men mannen min er fra samme by som Kaspara så vi har en liten tilknytning til stedet..
Ha en fortsatt fin kveld! klem fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Syltan svarar

19 maj 2009 21:02

Du, den tondöva tjockisen: klicka på mina länkar i nåt av inläggen som är prydda med de fina flaggorna och lyssna på miraklet!
Du kommer inte att bli besviken!
Kardemomme: Jeg är supernorsk! Ägare till ett rött fint pass! Min far är från Bergen och jag har en massa underbara släktingar boendes där. Som får besök av mig alldeles för sällan...Jag gråter varje gång jag måste lämna den byen och jag blir alldeles till mig när jag hör någon - vem som helst! - snacke bergensk! Jag har lovat en av mina kära läsare att skriva om varför jag egentligen vill bo i Norge, so stay tuned!:-)
Klemiklem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards