Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

REKORD, STRÖMAVBROTT & GULLERÖTTER!

Av Synöve alias Syltan - 2 maj 2009 08:27

Nämen, ser man på - ett litet besöksrekord igår; 46 personer!

Och det blev över 500 unika besökare under april!

Undrar vilka ni är...?


Men var ni inte ute och demonstrerade...?


"Ropen skalla - ett blogginlägg åt alla!"


"Ropen dundra- fler bloggar att beundra!"


"Syltan for president!"                  Näe, där gick nog gränsen....

 

På Valborg gick våran loppiskväll alldeles utmärkt!

Syrran skötte sig vid tombolan och sålde faktiskt slut på alla lotter.

(Det betydde att hon inte fick något överblivet godis, hehehee)

Och hon var snäll mot alla barnen, jag kunde ialla fall inte se några som grät...


Så igår morse var jag berättigad till en härlig sovmorgon!

Gick upp 10.40

Lite skillnad mot annars, då det brukar vara mellan 5.30 och 7.00

Efter en brunch och efter att barnen hade fått sin lunch, så gick vi alla fyra ut på en promenad i det vackra vädret.

Vi gick och gick och jag blev hungrigare och hungrigare...

Lagom vi kom fram till centrum, så var jag alldeles skakig i benen.

Jag började fundera på om jag hade supit kvällen innan, men kom fram till att det hade jag ju verkligen inte gjort.

Vi bestämde oss för att ta en pizza. Barnen sov ju så lämpligt i vagnen och det fanns platser kvar på uteserveringen.

Tji pizza!

Hela centrum var nedsläckt - strömavbrott!

Det blev en, nja två, halvvarma kokta korvar  i tjorren i stället.

Inte riktigt samma sak, eller hur.

Men den värsta hungern försvann i alla fall.


Ikväll ska vi återvända till pizzerian!

Med vakna barn!

Det blir vår första besök alla fyra på en lokal pizzeria.

Det kan ju fungera smidigt och utan större pinsamheter.

 

På tal om pinsamheter:

Häromdagen var min mamma här och visade mig hur hon gör sin goda ärtsoppa. Jag hade blivit ombedd att köpa ärtor och lägga i blöt och att köpa en stor lök och en stor morot till soppan.

Väl i affären så gick jag fram till den stora lådan med självplock av morötter. Väljer ut den största... och just i det ögonblicket inser jag hur pinsamt det kommer att bli att BARA köpa just denna enda stora morot.

Jag hade redan små morötter hemma, så jag behövde ju inga flera liksom.

Så jag köpte två, det var ju inte lika suspekt...

Eller är det bara min hjärna som är lite ... sjuk...?


Fridens liljor, alla 46!



 
 
Tandgnisslur

Tandgnisslur

8 maj 2009 22:50

Här kommer en besökare till!

http://tandgnisslur.wordpress.com

 
Ingen bild

Syltan

10 maj 2009 21:51

Välkommen välkommen Tandgnisslur!
Hoppas du inte kommer att gnissla dina tänder när du är hos mig... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards