Direktlänk till inlägg 28 april 2009

HÄGGEN BLOMMAR I BYHÅLA, JAJAMENSAN!

Av Synöve alias Syltan - 28 april 2009 15:35

Här är bildbeviset, minsann!

(Byhåla ligger i västra Huvudstadsområdet. Inte neråt Skåne, som ni kanske skulle tro, med tanke på att HÄGGEN BLOMMAR! Ja kanske inte i hela Stockholm men här hos oss iallafall. Nej kanske inte hela busken, men knopparna som låg mot marken i solen och värmen. Det räknas visst!)

 

Söt och rar liten gul blomma. Tussilago, kanske...?!

(Nej då, så puckad är jag inte! Det vet ju alla att det heter Hästhovsört.)

Skir pil!

 

Kastanjetter!

 

På palmblad och rosor...nej, även kastanjetter är denna skönhet.


 

Är inte även dessa blommor tidigt ute?


 "Allt om min buske"


 Buske okänd.

(inte den skarpaste bilden i samlingen, men söt ändå)

Vahettere, vahettere... ??! Nästräd kanske...


Undrar om det är denna vägg som Björn B tränade emot istället,

när garageporten var öppen för annat...

Långt från Södertälje? Han tog väl tåget...!


 
 
H C Barregren

H C Barregren

28 april 2009 17:34

Fina närbilder på fina blommor :-)

http://blogg.bums.nu

 
Ulrika

Ulrika

28 april 2009 17:45

Vilka fina bilder. Och hur jag längtar och trånar efter samma sak. Vi ligger ju någon månad efter er så vi får sukta ett bra tag till.
Vi har ju snö kvar... *suckar*
Men jag får njuta av dina bilder istället..

http://ulrikasyr.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan svarar

28 april 2009 21:05

Åh, tack ni snälla båda!
Det är så sällan jag får lite beröm för mina bilder, så ibland undrar jag om det bara är JAG som gillar dem... *sur och osäker*

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

29 april 2009 06:07

Ujs en proffsfotograf minsann. Läckert Syltan

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

29 april 2009 07:42

Mofs: du är alltför vänlig, med en dragning åt det överdrivna... :-)

 
Kerstin

Kerstin

29 april 2009 16:14

Jag är ny här; varför vill du egentligen bo i norge?

http://www.osloskanskan.blogspot.com

 
Ingen bild

Syltan - igen

29 april 2009 17:21

Välkommen Kerstin! Ytterligare en smart människa med andra ord! (som har hittat hit, menar jag, inte för att du heter Kerstin...)
Jag vill bo i Norge för att... jag får nog göra ett eget inlägg om den saken, för det blir för mycket att skriva om här och då kanske några missar svaret och det vore förskräckligt! Så håll utkik!

 
lastbilstanten

lastbilstanten

29 april 2009 21:25

Jag tycker också att dina bilder är fina! Håller själv på att ta en del närbilder på blommor i trädgården. Ska skriva ut dom på fotopapper, rama in och hänga upp på väggen i TV-rummet när tapetsering mm är klart. Lila och gula blommor... det blir fint!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syltan

30 april 2009 08:54

Lila och gult är läckert! Jag har också några av mina blommor (och annat)inramade på väggen. Och tack för komplimangen!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Synöve alias Syltan - 1 mars 2012 14:32

  JAG HAR STARTAT EN NY BLOGG!   GÅ IN PÅ FÖLJANDE LÄNK ISTÄLLET, DET ÄR DET VÄRT - JAG LOVAR!   http://allaroundphotosbydufva.blogg.se     DEN SKA HANDLA MYCKER MER OM MITT FOTOGRAFERANDE OCH VISA NYA BILDER MER KONTINUERLIGT. BLAN...

Av Synöve alias Syltan - 30 november 2011 13:25

  Nä nu måste jag skriva av mig lite!! Varje år har en del av Dalarna en fototävling till Miljöalmanackan som delas ut gratis till alla hushåll i det området. Det är andra året jag skickar in 12 bilder (maxantal) och i år var temat "färgsprakan...

Av Synöve alias Syltan - 2 november 2011 10:52

Den bästa platsen att skryta på - sin egen blogg!   Två av mina bilder (tema höst) har blivit publicerade i Lokaltidningen Mitt i. En bild (tema skyltar) har blivit publicerad i tidningen Transportarbetaren. Två bilder kommer att finnas med i...

Av Synöve alias Syltan - 15 oktober 2011 17:41

Igår kväll vid 18-19 tiden så for jag iväg med bilen ut på landet (spenaten, tjottahejti, far far away, ja ni hajar). Tänkte jag skulle fota både vacker solnedgång och lite fullmåne (måne på dekis, den var full i onsdags). Gick väl ganska bra, fa...

Av Synöve alias Syltan - 13 oktober 2011 09:59

Idag har min röst lagt av, så jag behöver inte svara i telefon på jobbet. Vilket är mitt jobb annars, alltså. Idag får jag besvara mailen istället. Kan inte säga att de strömmar in just nu ... Så tråååkigt då!      Igår tittade vi hela fami...

Presentation


SYLTANS EGEN BLOGG HAR ÅTERUPPSTÅTT!

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards